18.11.08

πράσινο ταξίδι

ΚΤΙΡΙΟ 1: Τι ζητάς από μένα;

ΚΤΙΡΙΟ 2: Αγάπη.

ΚΤΙΡΙΟ 1: Είμαι ένας ουρανοξύστης πολύ ψηλός για αισθήματα.

ΚΤΙΡΙΟ 2: Κι εγώ μια ουρανοξύστρα φιλόδοξη μαζί σου.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Δε θέλω δεσμεύσεις.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Ούτε κι εγώ.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Πότε ήρθες;

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Σήμερα.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Η οικογένειά σου;

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Είναι βιοκλιματική.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Θα τα καταφέρουν.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Ναι θα μας βρουν.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Μέχρι τώρα ήμασταν μόνο άντρες.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Τώρα και οι γυναίκες δουλεύουν.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Τι σου αρέσει σ’ αυτή η δουλειά;

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Αγάπη και στέγη να δίνω μου φτάνει.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Για σένα δεν κρατάς τίποτα;

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Μου αρκεί να ακούω γέλια στις σκάλες

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Είσαι ρομαντική

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Εσύ όχι;

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Εγώ δυστυχώς είμαι μεγάλος και άρρωστος.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Μπορείς να κάνεις μια επέμβαση

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Και να γίνω βιοκλιματικός

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Εγώ θα σε βοηθήσω.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Πώς;

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Θα γράψω γράμμα στην UNESCO. Στον ΟΗΕ. Στην UNICEF. Δεν ξέρω. Κάπου

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Είσαι απίστευτη. Πιστεύεις ότι θα γίνω καλά;

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Εμπιστεύομαι το ένστικτό μου. Κάνε κι εσύ το ίδιο.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Φοβάμαι τους αρχιτέκτονες τρελογιατρούς.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Να μην τους φοβάσαι. Πάνω απ’ όλα το περιβάλλον.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Είμαι συνυπεύθυνος για το 40% της τελικής κατανάλωσης ενέργειας.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Στην Ελλάδα πρέπει γρήγορα να κάνουμε κάτι.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Σε θαυμάζω. Να το ξέρεις.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Δε με βοηθάς. Πρέπει να μιλήσεις και στους δικούς σου.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Δε νομίζω να δεχτούν.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Θα έρθω κι εγώ μαζί σου.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Στη γειτονιά μας ζηλεύουν. Ίσως είναι επικίνδυνα για σένα.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Δεν είναι τίποτε πιο επικίνδυνο από την αδιαφορία. Εμπρός πάμε.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Πού;

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Στους φίλους σου πρώτα και μετά στους φίλους τους. Θα τους γράψουμε στο κλίμα. Θα τους κάνουμε μέλη.

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ: Κι αν δεν θέλουν;

ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΡΑ: Το περιβάλλον μας χρειάζεται όλους μαζί. Γρήγορα. Φύγαμε.


*θα το βρείτε μεταξύ άλλων και στο τρέχον τεύχος του περιοδικού poema (http://www.e-poema.eu )



1 comment:

Anonymous said...

Επιτελους, ενα "πρασινο" κειμενο που αποφευγει τα κλισε και την ξυλινη γλωσσα ακριβως επειδη ειναι ποιητικο. Κι επειδη ειναι ποιητικο μπορει να ειναι και λειτουργικο σε επιπεδο πολιτικης σημανσης. Ειμαι βεβαιος οτι αν οι Οικολογοι επελεγαν αντι αλλου φυλλαδιου να δημοσιευσουν τετοια κειμενα, ποιηματα του Νανου Βαλαωριτη που ειχαν στην πρωτη θεση του ψηφοδελτιου τους, και αλλων, το μυνημα θα εφτανε με την ιδια σαφηνεια σε πολυ περισσοτερους αποδεκτες...