21.8.09

Στιγμές Αλβανικής Ποίησης: Ντριτερό Αγκόλι

Ντριτερό Αγκόλι (1931-)


Θέλω να σας πείσω

Θέλω να πείσω όλους σας ότι είμ’ ακόμα ζωντανός
Μέσα στης ποίησης τη μάχη.
Παρότι πληγωμένος και με μανδύα τρύπιο
βρήκα ξανά τη δύναμη, στον πόνο μέσα του ανθρώπου,
των στίχων μου τους λόχους ξανά να επιστρατεύσω.
Τους λόχους τους δικούς μου, τους αποδεκατισμένους,
τους έχω ανανεώσει, ξανά τους εκπαιδεύω
σε νέες τακτικές και έξυπνα γυμνάσια.
Κι έχω αποκτήσει πλέον πείρα και πονηριά,
Καρτερικά περίμενα την ευκαιρία να ‘βρω
Σαν κάποτε στα νιάτα μου μ’ ορμή, για νέες εκστρατείες
για να σας πείσω όλους σας ότι είμ’ ακόμα ζωντανός.

Ποιητικές στιγμές στο γραφείο

Που είσαι, ποίηση, ω πρώτη μου αγάπη,
Έλα και πάρε με απ’ τα έγγραφα και τις αναφορές.
Μου έλειψε η μυρουδιά απ’ το ξερό χορτάρι
και η δροσιά η πρωινή στις ακροποταμιές,
ο κατσικίσιος ο χορός, το μάσημα τ’ αλόγου,
η βερβερίτσα στις οξιές, κι η παπαρούνα του σταριού,
το πρόβειο το γιαούρτι, η πέτσα από το γάλα,
τα κάρβουνα κι η σούβλα με το παχύ κριάρι,
του τράγου το κυπρί και τα σκυλιά της στάνης,
των δαμαλιών η μάχη στο πράσινο λιβάδι,
των κοριτσιών τα γέλια, των σοκακιών η σκόνη,
οι πελαργοί στον κάμπο, οι πέρδικες στα πλάγια,
έλα, γιατί νοστάλγησα τα παιδικά μου χρόνια.
Και σου μιλάω εγώ, ο άσωτος, ο αμαρτωλός,
εγώ που χάθηκα μεσ’ τα χαρτιά σαν το πουλί στ’ αγκάθια.
Έλα, αλλιώς, σου στέλνω εξώδικο
«Τετάρτη, οκτώ η ώρα, να βρίσκεσαι επειγόντως στο γραφείο»

http://www.ekebi.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=RESOURCE&cresrc=159&cnode=339
http://efpa.wordpress.com/2009/02/02/ agolli
συνάντηση Βαλκάνιων ποιητών, Αλεξανδρούπολη, 29-30.08.1998, όταν διευθύντρια του ΕΚΕΒΙ ήταν η κ. Μυρσίνη Ζορμπά.

*Τη μετάφραση των ποιημάτων έχει πραγματοποιήσει ο συγγραφέας Τηλέμαχος Κώτσιας, συνέντευξη του οποίου θα μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού Διαβάζω

No comments: