24.8.09

Στιγμές Αλβανικής Ποίησης: Μιμόζα Αχμέτι

Μιμόζα Αχμέτι (1963-)










ΗΣΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΝΟΙΑ

Ησυχία είναι η έννοια
που κάνει αυτόν το θόρυβο
και τον ακούω μόνο εγώ.
Όταν εσείς θα μάθετε τον ήχο αυτό να ακούτε,
εγώ θα έχω πια μεταλλαχτεί
σε ησυχία έννοιας
που κάνει αυτόν το θόρυβο
και τον ακούτε μόνο εσείς κι όταν ακόμα
οι άλλοι θα μάθουν να νοιώθουνε τον ήχο αυτό,
εσείς θα έχετε μεταλλαχτεί
σε ησυχία έννοιας που κάνει αυτόν το θόρυβο
που τον ακούνε μόνο ...

ΕΣΕΙΣ ΔΕΝΤΡΑ ΨΗΛΑ
Εσείς δέντρα ψηλά
που με τους ουρανούς μετριέστε,
πράσινα, αιωνόβια, γιγάντια υψώνεστε.
Κι ωστόσο, ένα από σας να ήμουν δεν θα ζήλευα,
εφόσον τόσα χρόνια έχετε που κουνιέστε
και δεν αποφασίζετε να αγκαλιαστείτε μεταξύ σας.

ΜΟΝΑΞΙΑ
Αδειασμένη απ’ τα πάντα
πυρηνική συρρίκνωση έγινα πια,
με μάτια απλανή
που απ’ την κατάπτωση γυαλίζουν.
Ωχ, το πεσμένο ηθικό
είναι έλλειψη χιούμορ
και πάσης φύσεως έλλειψη.
Αδειασμένη απ’ τα πάντα
τον ουρανό κατέχω.
Αρσενικός είναι ο ουρανός
της μοναξιάς.

Ω τοπίο του Σύμπαντος
που γεννάς κι εξαφανίζεις χιλιάδες σκέψεις
τις μετατρέπεις σε πεδίο ονείρου
για έναν αγαπημένο
που απαξιώ να καλέσω.
Διότι πιο μεγάλη απ’ τη ζωή και τον έρωτα
είναι η μοναξιά.
Καθώς χωρίς αυτή
Δεν είχαν πώς να συλληφθούν.

Αδειασμένη απ΄ τα πάντα
Μοναξιά συμπιέζω.
Δεν είναι φόβος η μοναξιά,
είναι αβεβαιότητα.
Στη μοναξιά μου μέσα είμαι πιο σίγουρη
από χίλιες δυο παρέες
Τα πιο περίφημα όνειρα
εμπεριέχει η μοναξιά.


http://www.biblionet.gr/main.asp?page=showauthor&personsid=64839 Ahmeti Mimoza
http://www.ekebi.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=RESOURCE&cresrc=159&cnode=339
Συνάντηση Βαλκάνιων ποιητών, Αλεξανδρούπολη, 29-30.08.1998
http://books.phigita.net/isbn/9789604551026
*τη μετάφραση των ποιημάτων έχει πραγματοποιήσει ο συγγραφέας Τηλέμαχος Κώτσιας

No comments: